چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
کد خبر: 1170855
۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
عزاداری کوالالامپور

حوزه/ روز گذشته نماز جماعت ظهر و مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور عزاداران ایرانی مقیم مالزی و فارسی زبانان در کوالالامپور پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور مشتاقان خاندان اهل بیت علیهم السلام در محل رایزنی کشورمان در کوالالامپور با حضور گسترده فارسی زبانان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ثنایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز درباره قیام اباعبدالله الحسین (ع) و اهداف آن امام همام برای حفظ قرآن و دین و امر به معروف ونهی از منکر و مصیبت آن حضرت، خانواده و یاران ایشان سخن گفت.

به علت استقبال گسترده از مراسم عزاداری سالار شهیدان، حیاط، راهروها و هر دو طبقه رایزنی کشورمان در کوالالامپور مملو از ارادتمندان سیدالشهدا بود که در رثای شهدای دشت کربلا بر سر و سینه زدند.

عزاداران حسینی در مالزی با نوای مداحان خاندان عصمت و طهارت در غم شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، یاران با وفای ایشان و واقعه جانسوز کربلا اشک ماتم ریختند و با تمسک به اهل بیت(ع)، با آرمانها و ارزش های قیام عاشورای حسینی تجدید عهد کردند.

برپایی چشمگیر عزاداری حسینی در مالزی

عاشقان و دلدادگان حسینی در مالزی ظهر عاشورای دهم محرم الحرام، به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) و یاران باوفایش در کربلا، نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند و با ظلم ستیزی سید و سالار شهیدان تجدید پیمان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha